Recente artikelen

  • Spring Vibes • de bollenvelden in Lisse

    Spring Vibes • de bollenvelden in Lisse
  • My Spring Favourites • scrubs, kleimaskers en Aleppo zeep

    My Spring Favourites • scrubs, kleimaskers en Aleppo zeep
  • Een strokenrokje van Loavies op de daken van Rotterdam

    Een strokenrokje van Loavies op de daken van Rotterdam
  • Bling ♦ Le Marais Amelie creolen van Isabel Bernard!

    Bling ♦ Le Marais Amelie creolen van Isabel Bernard!

De tweede week van de Victoria’s Secret Challenge ♥

De tweede week van de Victoria’s Secret Challenge ♥

IK BEN KLAAR! En dat zet ik in Caps Lock omdat ik het heerlijk vind dat ik vanaf vandaag weer lekker pasta’s, broodjes carpaccio en gebakken rijst kan eten. Máár dat betekent niet dat ik niet doorga met mijn healthy life, want sinds ik twee weken heb geprobeerd te eten en sporten als een Victoria’s Secret model voel ik me top. Heel fit, lekker energiek en ook vooral heel blij! Wil jij nou weten wat ik de tweede week allemaal heb gedaan én wil je weten hoe je dit zelf kan proberen? Lees dan vooral even verder.

Maandag 14 januari

Victoria's Secret challenge, workouts, dieet, leven als een Victoria's Secret model

  • Ontbijt: twee rijstwafels met pindakaas
  • Lunch: twee volkoren broodjes met slanke smeerkaas
  • Diner: een restjesmaaltijd met courgettesoep, de groene curry van gisteren en wat vega gehaktballetjes.
  • Algemene gevoel vandaag: vandaag was echt CHAOS. Ik moest ‘s ochtends om 8 uur in Den Haag zijn, had mijn mealprep niet goed gedaan dus had geen salade voor tussen de middag en had na snijzaal om 17.30 echt geen tijd meer om te koken (en ook geen zin). Dus ja, even allemaal restjes vandaag. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een beetje heb gecheat, want mijn cordialgenootje Noah was jarig dus heb ik een stukje taart gegeten en wat cava gedronken.

Dinsdag 15 januari

Victoria's Secret challenge, dieet, workouts, Victoria's Secret model

  • Ontbijt: havermout met 120 milliliter amandelmelk en banaan, framboosjes, lijnzaad, fijngesneden amandelen en kaneel
  • Lunch: een salade van gemengde sla, kikkererwten, een beetje avocado, gebakken zalmfilet en een kwart geroosterde pompoen.
  • Workout: 1,5 uur fitnessen met o.a. spinnen, abs training en butt training
  • Diner: een paprika gevuld met vega gehaktballetjes, spinazie, een uitje, spinazie, twee tomaten en fijngesneden amandelen.
  • Algemene gevoel vandaag: vandaag was top! Ik voelde me goed, energiek, at superlekkere dingen en in de avond kwam mijn vriend én weerstond ik alle snacks #winnen

Woensdag 16 januari

Victoria's Secret challenge, workouts, dieet, leven als een Victoria's Secret model

  • Ontbijt: havermout met 120 milliliter amandelmelk en banaan, framboosjes, lijnzaad, fijngesneden amandelen en kaneel
  • Lunch: een salade van gemengde sla, kikkererwten, een beetje avocado, gebakken zalmfilet en een kwart geroosterde pompoen.
  • Workout: één uur steps
  • Diner: bruine rijstbowl met vegakip, een kwart avocado en gebakken tomaat met paprika en broccoli.
  • Algemene gevoel vandaag: op zich ging het vandaag prima, maar ik merk wel dat ik het lastig vind om variëteit te vinden in de recepten. Het is toch allemaal vaak kip, tomaat, spinazie, ei, blabla… Wel lekker overigens, maar ik mis mijn pasta’s!

Donderdag 17 januari

Victoria's Secret challenge, workouts, dieet, leven als een Victoria's Secret model

  • Ontbijt: een omelet van twee eitjes met een tomaat, salie en een eetlepel geitenkaas
  • Lunch: salade van quinoa met een half blikje tonijn en gegrilde aubergine, courgette en champignons met gemengde sla
  • Diner: lasagne van gegrilde paprika met tomatensaus en geitenkaas
  • Workout: een kwartiertje de abs-training van Romee Strijd.
  • Algemene gevoel vandaag: dit was echt zo’n leuke dag! Ik ging met Marieke shooten in Den Haag en we bezochten de expositie Femme Fatale in het Gemeentemuseum. Voor de gezelligheid nam ik wel wat biologisch brood met olijfolie en boter – had natuurlijk niet gemogen -, en dat was echt genieten. Wel zat ik vandaag echt te hoog in mijn vet, voor het grootste deel gewoon onverzadigde “gezonde” vetten, maar dat was wel een beetje jammer…

Vrijdag 18 januari

Victoria's Secret challenge, workouts, dieet, leven als een Victoria's Secret model

  • Ontbijt: twee rijstwafels met Chavroux en twee met pindakaas in de trein naar Den Haag + een banaan
  • Lunch: salade van quinoa met een half blikje tonijn en gegrilde aubergine, courgette en champignons met gemengde sla
  • Diner: een stamppot van pastinaak, pompoen en knolselderij met gebakken paddenstoelen en een zelfgemaakte hamburger.
  • Algemene gevoel vandaag: het was best een drukke dag en dus had ik ook weinig honger gelukkig! Ik ging ook terug naar mijn ouders en mijn moeder was zo lief om een Victoria’s Secret-proof diner voor mij te maken. Echt zo fijn!

Zaterdag 19 januari

Victoria's Secret challenge, workouts, dieet, leven als een Victoria's Secret model

  • Ontbijt: ‘appeltaart’havermout met amandelmelk, een appeltje, fijngehakte walnoten, lijnzaad en kaneel
  • Lunch: twee biologische sneedjes volkorenbrood met geitenkaas, een halve mini-avocado, een tomaat en wat basilicum
  • Diner: salade niçoise (zonder aardappeltjes en met tonijn) en in de oven gegrilde makreel
  • Algemene gevoel vandaag: ik werkte vandaag keihard aan mijn Victoria’s Secret PDF (meer hieronder!) en daardoor had ik weinig honger. Wel was het eventjes zwaar toen mijn ouders taart gingen eten, maar het valt me op dat ik ook écht minder zin heb in zulke snacks en dat ik het allemaal makkelijker kan laten staan. Zo tof!

Zondag 20 januari

Victoria's Secret challenge, workouts, dieet, leven als een Victoria's Secret model

  • Ontbijt: boekweitcrème met banaan, blauwe bessen, framboosjes en tahin
  • Lunch: drie biologische volkoren broodjes; een met geitenkaas en komkommer, een met een kwart mini-avocado en een gekookt ei en een met rosbief
  • Workout: 4K hardlopen + de butt work-out van Romee Strijd
  • Diner: zilvervliesrijst met gebakken kip en champignons, broccoli en wat plakjes komkommer
  • Algemene gevoel vandaag: de laatste dag van de challenge! Ik was vandaag ook een stukje soepeler en heb dus dingen gegeten die ik eigenlijk niet mocht; een stukje taart, wat chips, zilvervliesrijst… Gelukkig heeft mijn work-out dat wel een beetje gecompenseerd. Maar dat dit de laatste dag is, betekent echt niet dat ik ga stoppen!

Hoe is het mij uiteindelijk bevallen?

Jongens, ik ben écht heel blij dat ik dit heb gedaan. Na twee weken voel ik me een stuk beter, ik heb echt een andere mindset gekregen en kan véél makkelijker eten laten staan. Ook heb ik de smaak wat betreft sporten lekker te pakken. Ik ben ‘maar’ 1,5 kilo afgevallen, maar ik denk dat dat ook komt doordat ik de tweede week iets ben gaan cheaten én omdat ik meer spieren heb gekregen. Dat vind ik namelijk het belangrijkste: ik zie er echt een stuk strakker uit! Ik was nooit dik, maar nu is het ‘mollige’ randje er voor mijn gevoel wel een beetje af. Ook heb ik superveel lekkere nieuwe recepten ontdekt die ik ook echt vaker ga maken. Mijn plan is om vanaf nu minimaal 3 dagen per week zo Victoria’s Secret-proof mogelijk te eten: natuurlijk iets minder streng, maar wel lekker healthy en anders dan mijn standaard recepten.

Wil jij het zelf ook proberen?

Op Instagram kreeg ik superveel reacties van mensen die het dieet zelf ook een keer wilden proberen en daarom heb ik voor iedereen een PDF gemaakt! In deze PDF staat een meal- + workoutplanning voor twee weken lang, inclusief alle recepten, een boodschappenlijst voor beide weken en een planning om je mealprep perfect op orde te houden. Hier zit van mij heel veel werk in en ik hoop dat dat jullie lekker veel research kan besparen! Ik vraag €2,00 voor de PDF en bij interesse kun je mij een DM sturen, dan stuur ik het zo snel mogelijk naar je op!

Ga jij zelf ook de Victoria’s Secret challenge doen?

Malou x

Volg:
Deel mijn artikel op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

4 Reacties

  1. 21 januari 2019 / 12:16

    Super knap dat je het zo goed hebt volgehouden en het voor de toekomst ook af en toe wil blijven doen. Tof ook dat je er al meteen resultaten van ziet, keep up the good work 🙂 X

    • Malou
      Auteur
      23 januari 2019 / 20:38

      Thanks meid! Heel lief van je! X

  2. 21 januari 2019 / 12:30

    Wat leuk om te zien! De bowl met vegetarische kip ziet er echt heerlijk uit, yum! Ik ben deze maand ook bezig met gezond eten. Niet zo streng, maar ik probeer me wel echt in te houden. Zo heb ik een periode iedere dag gesnoept, maar probeer ik nu na het avondeten niks meer te eten behalve wat fruit. Gek he dat je zo snel al verschil merkt en ziet in een korte tijd!

    • Malou
      Auteur
      23 januari 2019 / 20:39

      Jaa dat is echt heerlijk hoor! En dat werkt ook echt, wat jij aan het doen bent. Lekker bezig!